Prova på
Logga in
English
Produkter
Produktöversikt
MEDIUM Business
LARGE Enterprise
SMALL Business
Vår tjänst
Om tjänsten
Så fungerar det
Musik som konkurrensfaktor
Musikspelare
Display funktion
Licens-fri musik (InLicense)
Gymmusik lösning (InTraining)
Om bakgrundsmusik
Om upphovsrätten
FAQ
Om musiken
Referenser
Om oss
Om MusicPartner
Nyheter
Blogg
Lediga jobb
Kontakt
Associationer
På tal om tåg så gjorde jag en reflektion om SJ's reklamfilm, dom har ju valt Bowie's Heroes i samband med bilder från tågkupén som visar för dig som tittare hur avslappnande det är att åka tåg. Att sitta i en tågkupé handlar om blickar, kaffe, dator och sova. Så varför valde man Heroes? Om man inte utgår från att det är en slump... så är talar man till din associationsdatabas i hjärnan om att du ska koppla hjälte till att välja tåget före bil eller flyg. Ur miljösynpunkt. "We could be Heroes, just for one day", subtilt snyggt och visst funkar det. Så vilka associationer vill du skapa i dina kunders medvetande när de är hos dig?
Senaste inläggen
Roxette & Rick Astley är tillbaka
Peg Parnevik släpper en hit!
Ola Salo och Peter Jöback i Melodifestivalen
Zlatan i Melodifestivalen på lördag?
Hon vinner i Melodifestivalens 2a deltävling i Malmö
Kategorier
Bakgrundsmusik och påverkan
Bland människor
Event och mässor
Generell
Julmusik
Melodifestivalen
MusicPartner Blog
Musik och påverkan
Musik och rättigheter
Musiken och jag
Musikkoordinatorn
Musiknyheter
Om oss på MusicPartner
Träning